اخبار تكنولوژي
دنياي تكنولوژي در دستانتان

بسم الله الرحمن الرحيم

امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي نياز به يك گجت پيشرفته در كنار محيط كار بيش تر از هرزمان ديگيري احساس ميشود و تمام كاربران به دنبال چيزي هستند كه تا مدت ها نياز آن ها را به خوبي پاسخ دهد و به قولي كارشان را راه بيندازد! از اين رو تمامي كمپاني هاي بزرگ ساخت تلفن همراه و بعضي از شركت هاي بزرگ رايانه و لپ تاپ سازي شروع به ساخت بهترين ها كردند از  تبلت “” آيپد كمپاني اپل”" تا اسمارت فون هاي شركت هايي مثل سامسونگ ، سوني و اچ تي سي . حالا اين كاربران هستند كه تصميم مي گيرند كدام را انتخاب كنند و كمپاني ها در دنياي فناوري فقط به دنبال پيشرفت و عقب نيفتادن از حريفان خود هستند. كاربران از آن ها نوآوري و خلاقيت مي خواهند چيزي كه به جرات در اين چند سال اخير در دنياي فناوري رشد چشم گير و گسترده اي داشته است. همه ي ما دوست داريم تبلت يا اسمارت فون ما در نهايت سادگي ، زيبا ، قدرتمند و كار آمد باشد و به ما در انجام هرچه بهتر كارهايمان كمك كند. در اين مقاله سراغ دو اسمارت فون آندرويدي قدرتمند و فوق پيشرفته از دو غول عرصه فناوري خواهيم و ويژگي هاي برجسته آن ها را معرفي و با يكديگر مقايسه ميكنيم .

بله! ما در اين مقاله  One X از كمپاني HTC را با Samsung Galaxy S III مقايسه خواهيم كرد . اين دو اسمارت فون حقيقتا دو ابر اسمارت فون موجود در بازار هستند كه با تمام قدرت آمده اند تا به شما خدمت كنند ! البته دليل مقايسه بين اين دو اسمارت فون شباهت هاي بسيار آن ها با هم همچنين رقابت بسيار سنگين آن ها با يكديگر در عرصه فناوري است.

شما را دعوت ميكنيم در ادامه يا ما همراه باشيد تا اين دو غول اسمارت فوني قدرتمند را از نزديك تر برسي كنيم و به ويژگي هاي ممتاز و نقاط ضعف آن ها بپردازيم !

همراه ما باشيد تا ببينيم Samsung Galaxy S III برتر است يا One X از كمپاني HTC  ؟!

طراحي و بدنه :

معمولا سامسونگ و اچ تي سي دو رويكرد متفاوت در عرصه طراحي بدنه اسمارت فون ها و تبلت هاي خود دارند كه در زير به آن خواهيم پرداخت.

كمپاني تايواني HTC هميشه در تلاش بوده تا بالاترين كيفيت ممكن را در محصولاتش بكار ببرد و خوب One X هم در بالاترين سطح كيفيت قرار گرفته است. اين نيز مانند نمونه هاي مشابه خود از بدنه يك پارچه پلي كربنات ساخته شده و به طور كلي وزن گوشي را پايين آورده و كيفيت آن را تا جاي ممكن افزايش ميدهد. از طرفي اين اسمارت قدرتمند از يك صفحه نمايش غول آساي ۴٫۷ اينچي استفاده ميبرد كه وزن بسيار اندكي دارد.

ديدن طراحي اس ۳ كمي برايمان تعجب آور بود به دليل شباهت بسيار زياد آن به برادر بزرگترش يعني سامسونگ گلكسي اس ۲ . شايد تنها تفاوت آن در نوع جاي گيري دوربين ها و گوشه هاي گرد و دايره اي شكل آن باشد. البته گوشه هاي ياد شده به اين دليل اين گونه ساخته شده اند كه اسمارت فون فضاي كمتري را بگيرد و جايگيري آن در دست هم بهتر شود.  البته جالب است بدانيد   صفحه نمايش گلكسي اس سه ۴٫۸ اينچي است و اين  يعني يك دهم اينچ بيش تر از اچ تي سي وان ايكس !

جالب است كه روي وان ايكس اچ تي سي هيچ دكمه سخت افزاري  در جلوي اسمارت فون ديده نمي شود  و تمام كليد هاي آن لمسي اند و در سامسونگ گلكسي اس ۳ اما يك دكمه خانه (Home)  سخت افزاري و دو دكمه لمسي بازگشت(Back ) و منو (Menu ) قرار داده شده اند كه باز هم ما را ياد مدل هاي پيشين از سري اس سامسونگ مخصوصا اس ۲ و ۱ مي اندازد.

در سمت چپ اسمارت فون گلكسي اس ۳ كليدهاي كم و زياد كردن صدا و در سمت راست آن كليد پاور قرار دارد. در بالاي گوشي نيز جك هدفون ۳٫۵ ميلي‌متري و در پايين آن پورت micro USB آن تعبيه شده‌اند. در پشت گوشي لنز دوربين ۸ مگاپيكسلي قرار داشته و در دو طرف آن فلاش LED و بلندگوي اصلي آن قرار دارند. در زير قاب پشتي گوشي، شيار سيم كارت micro، شيار مموري كارت micro SD (كه قابليت پشتيباني از كارت‌هاي حافظه تا ظرفيت ۶۴ گيگابايت را دارد) و باتري بسيار قدرتمند ۲۱۰۰ ميلي آمپري قرار دارد كه طبق ادعاي سامسونگ مي‌تواند ۱۰ ساعت بطور مداوم ويدئو پخش كند.

در سمت چپ وان ايكس هم  ميكرو يو اس بي (micro USB)، در بالاي آن كليد پاور به همراه جك هدفون ۳٫۵ ميلي‌متري صدا  و جدار ميكرو سيم كارت داشته و در سمت راست آن كليدهاي كم و زياد صدا قرار دارند.

پردازنده :

وان ايكس اچ تي سي از يك ابر پردازنده (Quad-Core, Nvidia Tegra 3 Chipset 1.5GHz)بسيار قدرتمند و سريع بهره مي برد كه اين اسمارت فون را به يكي از قدرتمند ترين ها تبديل كرده است . يك پردازنده ۴ هسته اي بسيار قدرتمند ۱٫۵ گيگا هرتزي به همراه يك گيگابايت حافظه RAM از نوع چيپ چيپ Tegra 3 . نگران نباشيد هر بازي و نرم افزاري را كه فكرش رل بكنيد روي اين اسمارت فون اجرا خواهد شد بي آن كه خم به ابرويش آيد !

سامسونگ گلكسي اس ۳ هم مانند وان ايكس از يك پردازنده ۴ هسته اي قدرتند و سريع Cortex A9 فركانس ۱٫۴ گيگاهرتز و و پردازشگر گرافيكي Mali-400MP به همراه يك گيگابايت حافظه رم بهره مي‌برد كه اين گوشي را به يكي از سريع‌ترين گوشي‌هاي موجود در بازار تبديل كرده است.(Quad-core Cortex-A9, Exynos 4212 Chipset 1.4GHz)

به نظر هيچ يك از ديگيري كم نمي آورد و بجز اندكي تفاوت هر دو اسمارت فون از نظر پردازنده و جي پي يو با هم برابرند . همان طور كه قبلا هم اشاره شد با خيال راحت سنگين ترين بازي هاي اچ دي و ويدئو هاي فوق العاده و اپ هاي مختلف را روي آن ها اجرا كنيد و از افت سرعت و مشكلات احتمالي نگران نباشيد!

سيستم عامل:

سيستم عامل بخش مهمي از يك اسمارت فون هوشمند محسوب مي شود كه به كمك آن مي توانيد با منابع سخت افزاري رابطه داشته باشيد و از كاركردن با اسمارت فون خود لذت ببريد . سيستم عامل از جمله نكات بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه شود چرا كه اگر منابع كافي روي اسمارت فون وجود داشته اما سيستم عامل مناسبي براي برقراري و استفاده از اين منابع وجود نداشته باشد اسمارت فون موجود خسته كننده و نامناسب براي رفع نياز ها به نظر مي آيد . از طرفي محيط زيبا و جذاب سيستم عامل هم به كاربر انرژي بيش تري ميدهد و به قولي او را دلسرد از اسمارت فونش و كار كردن با آن نمي كند.

وان ايكس اچ تي سي و گلكسي اس ۳ سامسونگ هر دو از يك سيستم عامل بهره مي برند كه بستني نوني يا Android نسخه (v4.0 (Ice Cream Sandwich  نام دارد.

البته تا آنجا كه ما اطلاع داريم آندرويد موجود روي سامسونگ بسيار ويژه و جذاب تر از ديگر آندرويد ها از كمپاني هاي مختلف است. قرار دادن نرم افزار ها و اپليكيشن هاي جذاب و با كيفيت همچنين رابط كاربري بسيار عالي آن باعث شده تا سامسونگ و آندرويدش بسيار معروف شوند. اين تجربه را ميتوانيد در اس ۲ و اس ۱ پلاس نيز حس كنيد.

صفحه نمايش :

يك صفحه نمايش خوب براي هر اسمارت فوني لازم است . بيش ترين جايي كه به آن نگاه ميكنيد صفحه نمايش تلفن همراهتان است پس بايد از كيفيت بالايي برخوردار و در شرايط مختلف مقاوم باشد. اچ تي سي براي پاسخ گويي به اين نياز در جلوي گوشي يك صفحه ي نمايش بزرگ ۴٫۷ اينچي با كيفيت تصوير بالاي ۷۲۰×۱۲۸۰ و روكشي ضد خش از  Gorilla Glass قرار داده است.كيفيت بسيار بالاي اين صفحه نمايش بي نظير است و زاويه ديد آن بسيار گسترده است حتي شما در زاويه ۱۸۰ درجه نيز ميتوانيد تصوير را بدون هيچ افت كيفيتي ببينيد. پس وان ايكس بدون شك انتخابي براي علاقه مندان به فيلم ها و ويدئو هاي اچ دي خواهد چرا كه بنا به گفته ي خريدارن يك تجربه بسيار شيرين و هيجان انگيز است.

و اما سامسونگ  گلكسي اس ۳ در قسمت جلويي گوشي، صفحه نمايش بسيار بزرگ ۴٫۸ اينچي Super AMOLED با كيفيت تصوير ۷۲۰×۱۲۸۰ قرار دارد كه كيفيت فوق‌العاده بالايي دارد. رنگ‌هاي توليد شده بسيار زنده و طبيعي بوده، متون بسيار شارپ و دقيق نمايش داده مي‌شوند و زاويه ديد آن نيز عاليست.”صفحه نمايش مجهز به پوشش ضدخش Corning Gorilla Glass 2 كه در برابر جذب اثر انگشت نيز مقاوم است – صفحه نمايش مالتي تاچ با قابليت دريافت چند لمس همزمان (Multi-Touch Input Method) – داراي قابليت كنترل لمسي (Touch-Sensitive Controls) – مجهز به حسگر سه محوره ژيروسكوپ (Three-axis Gyro Sensor) – داراي حسگر Proximity براي خاموش شدن خودكار صفحه نمايش در هنگام مكالمه (Proximity Sensor) – داراي حسگر شتاب سنج براي چرخش خودكار رابط كاربر (Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate)”

دوربين :

داشتن يك دوربين خوب به همراه اسمارت فون در حال حاضر يك نياز محسوب مي شود و كاربران به شدت از آن استقبال ميكنند.

از اين رو كمپاني هاي سازنده اسمارت فون و تبلت ها در تلاش اند تا دوربين هاي با كيفيت بالا تهيه و ايجاد كنند. البته ناگفته نماند كه شركت محبوب نوكيا به تازگي موبايلي را ساخته است كه داراي ۴۱ مگاپيكسل كيفيت تصوير مي باشد!

وان ايكس از امكانات بسيار پيشرفته اي بهره مي برد . اين اسمارت فون داراي يك دوربين ۸ مگاپيكسلي با اندازه تصوير ۳۲۶۴*۲۴۴۸ مي باشد. در جلوي گوشي هم يك دوربين مكالمه ويديويي قرار گرفته كه داري كيفيت ۱٫۳ مگاپيكسل مي باشد.دوربين اول آن ميتواند با كيفيت ۱۰۸۰p و فول اچ دي در ابعاد ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ فيلم بردارد.”مجهز به لرزشگير دست مخصوص فيلم‌برداري – قابليت فيلم‌برداري با صداي استريو (Stereo Sound Rec) و با كيفيت ۱۰۸۰p FullHD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پيكسل و با سرعت‌ ۳۰ فريم بر ثانيه

از ديگر امكانت آن مي توان به فوكوس اتوماتيك ،فلاش ،مجهز به تراشه مخصوص تصويربرداري (Dedicated Imaging Chip) ،قابليت گرفتن عكس در هنگام ضبط ويديويي اچ دي (Capture a Photo in the Midst of Recording HD Video) ،قابليت ضبط و پخش ويدئو به صورت حركت آهسته و با كيفيت بالا (High Quality Slow Motion Video Capture and Playback) ،مجهز به فلاش خودكار و هوشمند با قابليت تعيين فاصله از سوژه (Auto flash smartly determined by distance from your subject) ،قابليت عكاسي پي در پي (Continuous shooting mode captures multiple snapshots)،داراي ديافراگم F2.0 و لنز با فاصله كانوني ۲۸ ميلي‌متر (F2.0 Aperture and 28mm Lens) ،قابليت ضبط فوري (Instant Capture) ،مجهز به لرزشگير تصوير براي حذف لرزش دست در فيلم و عكس (Video Stabilization Feature Removes Annoying, Shaky Motion)
مجهز به ردياب خودكار چهره (Face Detection)،قابليت ثبت موقعيتن مكاني و زماني عكس‌ها و فيلم‌هاي گرفته شده بر روي آن‌ها (Geo-Tagging)

اشاره كرد كه هيجان انگيز ترين ويژگي آن عكس برداري در  حين فيلم برداري است !

گلكسي اس ۳ هم داراي يك دوربين ۸ مگاپيكسلي است كه قابليت عكس برداري با ابعاد ۲۴۴۸ × ۳۲۶۴ و فيلم برداري با كيفيت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فريم بر ثانيه را دارد . همچنين داراي يك فلاش قدرتمند و فوكوس خودكار و دستي مي باشد. از ديگر امكانات آن ميتوان به فيلمبرداري HD و عكسبرداري به طور همزمان،Geo-Tagging،لرزشگير دست اشاره كرد.

“”برخلاف تصور خيلي از كاربران، دوربين اين گوشي نسبت به مدل پيشين يعني Galaxy S II، تغييرات بسياري داشته است. همچنين تنظيمات بسياري نيز به برنامه دوربين گوشي اضافه شده است. براي مثال دو حالت عكاسي HDR و Burst shot به حالت‌هاي عكاسي اضافه شده‌اند. حالت Burst shot به شما كمك مي‌كند كه تنها در چند ثانيه، ۲۰ عكس با سرعت بسيار بالا به صورت پياپي گرفته و سپس از ميان اين ۲۰ عكس، بهترين تصوير را انتخاب كنيد. اين حالت زماني به كار مي‌آيد كه بخواهيد از جسمي كه به سرعت در حال حركت است، عكس بگيريد. دوربين اين گوشي از كيفيت بسيار بالايي برخوردارند، جزئيات بسيار دقيق بوده، نويز تصاوير كم بوده و رنگ‌هاي توليد شده بسيار طبيعي هستند. فلاش LED اين گوشي بسيار قدرتمند بوده و كمك بسياري در كاهش نويز تصوير در فضاهاي با نور كم مي‌كند. فيلم‌برداري اين گوشي نيز همانند عكس‌برداري آن بسيار عاليست.(ديجي كالا)”

در قسمت جلويي اسمارت فون هم يك دوربين ۱٫۹ مگاپيكسلي با قابليت فيلم برداري با كيفيت ۷۲۰p و با سرعت ۳۰ بر ثانيه قرار دارد كه براي هر نوع ارتباط ويديويي ايده آل و مناسب به نظر مي رسد.

هم اچ تي سي وان ايكس و هم گلكسي اس ۳ هر دو شاهد تغييرات بسيار گسترده بوده اند كه به آن ها محبوبيت خاصي بخشيده است.

امكانات نرم افزاري:

گلكسي اس ۳ با داشتن نمونه ي مشابه اي مثل سيري(S-Voice) اپل و همچنين تاچ ويز قدرتمند آن و سنسور تشخيص نگاه ، صحبت با فرد مورد نظر با نزديك كردن گوشي به سمت گوش خود ، ۵۰ گيگابايت فضاي رايگان Dropbox ، داراي سازمان دهنده (Organizer) و اينكه فقط از ميكرو سيم پشتيباني مي كند.

وان ايكس هم داري امكانات بسياري از جمله حسگر ژيروسكوپ،حسگر شتاب سنج، صداي بيتز (Beats Audio)،خروجي تلويزيون ((TV-Out (via MHL A/V link)،Google Search, Maps, Gmail, YouTube, Google Talk, Picasa integration و اينكه وان ايكس هم فقط از ميكرو سيم پشتيباني ميكند و كارت حافظه نمي خورد.

نتيجه گيري:

آنچه كه در اين مقاله آمده بود بخش بسيار كوچكي از ويژگيهاي اين دو اسمارت فون بود. بيش تر امكانات ان ها شبيه به هم بود و در اندكي باهم تفاوت داشتند. به نظر من براي انتخاب بهترين اسمارت فون از بين اين دو بايد به علاقه منديتان به سامسونگ يا اچ تي سي نگاه كنيد  و يكي از آن دو را انتخاب كنيد. اما آنچه كه مشخص است اين است كه هر دو از جمله بهترين هاي موجود در بازار هستند و خوب كمي هم گران قيمت اند اما بايد  ديد كه كاربران از آن ها چگونه استقبال مي كنند. اگر انتخاب با شما بود كدام را انتخاب مي كرديد ؟چرا؟

مي توانيد برسي ويديوئي اين دو محصول را هم در ديجي كالا مشاهده كنيد.

http://tv.digikala.com/Video/Review/Mobile/Samsung-GALAXY-S-III-Review

http://tv.digikala.com/Video/Introduction/Mobile/HTC-One-Series

با سپاس فراوان از شما كه تا انتها با ما همراه بوديد.





نوع مطلب : اخبار موبايل، 
برچسب ها :





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه