اخبار تكنولوژي
دنياي تكنولوژي در دستانتان
چهارشنبه 31 خرداد 1391

Icloud چيست ؟
iCloudموسيقي ، عكس ها ، نرم افزارها ، مدارك ، تقويم و… شما را ذخيره كرده و به صورت بي سيم و خودكار بين دستگاههاي شما به اشتراك ميگذارد. اين آسانترين راه براي مديريت داده هاي شماست.

 

iCloud بسيار بسيار بيشتر و حرفه اي تر از يك هارد ديسك معلق در هوا عمل ميكند. اين كم زحمت ترين راه براي دسترسي به محتويات تمام دستگاههاي شماست . iCloud داشته هاي شما را ذخيره مي كند بنابراين هميشه از طريق iPad ، iPhone ، iPod Touch ، Mac وحتي كامپيوتر شخصيتان با هر عنوان و برندي كه باشدبه آنها دسترسي خواهيد داشت. اين نرم افزار بدون نياز به Sync كردن و هيچ گونه مديريتي به شما دسترسي فوق سريع به موسيقي ، نرم افزارها و آخرين عكسهايتان را خواهد داد، iCloud همچنين ايميل ، تقويم و حتي دفترچه تلفن شما را بدون نياز به كمك شما به روز نگاه خواهد داشت.

حجمي زياد اما رايگان :
هنگامي كه در iCloud ثبت نام ميكنيد به صورت خودكار و در بدو ورود ۵ گيگا حجم رايگان دريافت خواهيد كرد. با توجه به حجم كمي كه Email ، مدارك و فايلها ، چرخش عكسها و اطلاعات شخصي شما اشغال خواهد كرد اين حجم براي ذخيره سازي موسيقي ، ويدئو ، نرم افزارها و كتابهاي شما خالي از لطف نخواهد بود علاوه بر اين كه در صورت نيازمي توانيد به سادگي و مستقيماً از دستگاه خود حجم اضافه نيز خريداري نمايييد.

در ادامه اين مطلب نگاهي خواهيم داشت بر عملكرد iCloud در نرم افزارهاي مختلف و مواجهه آن با انواع مختلف فايلها

iTunes  در ابر (iTunes in the Cloud) :

با iCloud موزيك خريداري شما در iTunes در تمامي دستگاههاي شما ظاهر مي شود ، همچنين ميتوانيد آخرين خريد خود را از iTunes هر وقت و هر كجا كه مي خواهيد دانلود كنيد.

 

موسيقي مورد علاقه خود را دانلود كنيد ، آن موسيقي در iCloud ذخيره مي شود و نهايتاً به صورت خودكار همان فايل را در تمام دستگاهاي خود خواهيد داشت.

جريان عكسها (Photo Stream) :
با iCloud هنگامي كه با هريك از دستگاههاي خود عكس بگيريد ، عكس شما به صورت خودكار در تمامي دستگاههاي شما ظاهر مي شود. بدون Sync كردن و بدون نياز به ارسال ؛ تمام عكسها ي شما در دسترسند هر كجا كه بخواهيد.

 

با يكي از دستگاههاي iOS خود عكس بگيريد يا عكسهاي خود را از دوربين ديجيتالتان برروي Mac يا PC خود منتقل كنيد. تمام عكسهاي جديد گرفته شده يا انتقال يافته به صورت خودكار در iCloud ذخيره ميشود و اين عكسها از هر كدام از دستگاههاي شما قابل مشاهده خواهند بود.

مدارك در ابر (Documents in the Cloud) :
اگر شما از يك نرم افزار مشابه براي ديدن و تغيير دادن فايلهاي Word يا PDF و… در دستگاههايتان استفاده ميكنيد ؛ iCloud تمام مدارك شما را در تمام دستگاههايتان دچار هر تغييري هم كه شوند به روز نگاه خواهد داشت و ديگر نيازي نيست شما اين كار را انجام دهيد.

 

يك فايل جديد بسازيد يا يك فايل قديمي را تغيير دهيد ، نرم افزار مورد استفاده شما آن را در iCloud ذخيره ميكند ، سپس iCloud آن فايل را با تمام تغييرات در دستگاههاي ديگر شما نيز پياده خواهد كرد.

نرم افزار ، كتابها و پشتيباني (Apps, Books and Backup) :
iCloud از يكسان بودن كتابها و نرم افزارهاي دستگاههاي شما اطمينان حاصل ميكند. اين نرم افزار همچنين از اطلاعات شما كپي خواهد گرفت تا اگر روزي اتفاقي براي آنها افتاد به كمك شما بيايد.

شما تعداد زيادي نرم افزار دانلود ميكنيد ، با كمك iCloud ميتوانيد تاريخچه تمام نرم افزارهاي دانلود شده را ببينيد و در صورت نياز بدون پرداخت دوباره دانلود كنيد، علاوه بر اين هر نرم افزار جديد خريداري شده به صورت خودكار در تمامي دستگاهها نصب خواهد شد.

- در iBooks نيز iCloud عملكردي مانند نرم افزارها دارد. تاريخچه كتابهاي دانلود شده ، دانلود مجدد آنها و قرار گرفتن كتابهاي جديد در تمام دستگاههاي iOS .
هر كتابي را تا هر كجا كه خوانديد ، هر كجا متن را كه بزرگ كرديد يا نشاني گذاشتيد iCloud بار بعد در تمام دستگاهايتان كتاب شمارا تا آنجا كه خوانده بوديد باز خواهد كرد و تمام نشان ها و علائمي كه برروي خطي از كتاب گذاشته بوديد در همان كتاب بين تمام دستگاهها به اشتراك خواهد گذاشت.

پشتيباني و ذخيره سازي(Backup) :
در اين مورد iCloud راهي هوشمندانه تر را در ذخيره اطلاعات پيش پاي شما خواهد گذاشت به گونه اي كه به صورت روزانه و از طريق Wifi اطلاعات شما را ذخيره مي نمايد اما نه ذخيره روزانه تمام اطلاعات بلكه تغييراتي كه شما هرروز در اطلاعات و داشته هاي خود ايجاد مي كنيد.

دفترچه تلفن ، تقويم و ايميل ((Contacts, Calendar and email :
iCloud ايميل ، تقويم و دفترچه تلفن شما را ذخيره و بين تمامي دستگاههايتان يكسان ميكند و شما قادر خواهيد بود كه از دستگاهي به پاي دستگاه ديگر بنشينيد و به كار خود ادامه دهيد.

 

هنگامي كه شما در iCloud ثبت نام ميكنيد يك اكانت ايميل رايگان me.com دريافت خواهيد كرد.
iCloud تمام ايميلهاي جديد شما را با تمام پوشه هاي زير مجموعه آن بين تمام دستگاههايتان ارسال خواهد كرد. بنا براين تفاوتي نميكند كه شما با كدام دستگاه خود مشغول كار هستيد.

برنامه هاي روزانه ، ماهانه يا ساليانه خود را در تقويم ثبت كنيد و اين برنامه ها را در تمامي دستگاههايتان به صورت مشترك داشته باشيد حتي مي توانيد تقويم خود را با ديگر كاربران iCloudبه اشتراك بگذاريد بدين ترتيب اعضاي خانواده شما و يا بازيكنان يك تيم ورزشي ميتوانند از برنامه هاو قرارهاي شخصي و برنامه هاي ورزشي خود و شما مطلع باشند و آنها را فراموش نكنند.

 

با iCloud دفترچه تلفن شما در تمامي دستگاههايتان قابل دسترس است ، هرگاه خواستيد ميتوانيد شماره اي جديد ثبت كنيد و بدون نياز اتصال به كامپيوتر شاهد تغييراتي كه ايجاد كرديد در Address Book دستگاه مك خود يا Outlook كامپيوتر شخصيتان نيز باشيد.

 

(iCloud.com) جاي شما در دنياي اينترنت:
iCloud كاربردي شگفت انگيز با نرم افزارهايي معروف همچون Mail و iCal در مك و Microsoft outlook در كامپيوتر هاي شخصي متفرقه دارد. شما ميتوانيد در مواقع دور از خانه و هنگامي كه دسترسي به هيچ كدام از دستگاههاي iOS تان نداريد ، تقويم خود ، ايميل شخصيتان و دفترچه تلفن خود را در icloud.com و از هركامپيوتري بيابيد.

 نويسنده: مهلقا علي گل 

منبع : گويا آي تي





نوع مطلب : آموزشي، 
برچسب ها :





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه